c S
Dnevne novosti

Okrugli stol "E-učenje i cjeloživotno učenje"

14.09.2011 07:20 ZAGREB, 13. rujna 2011.(Hina), Okrugli stol pod nazivom "E-učenje i cjeloživotno učenje", održan u Sveučilišnome računskom centru (Srce), okupio je stručnjake koji su raspravljali o ulozi e-učenja u cjeloživotnome učenju, govorili o njegovoj primjeni u našoj sredini te o tomu kako tu primjenu poboljšati.
U središtu pozornosti okrugloga stola, priređenog u sklopu događanja kojima se Srce uključilo u ovogodišnji Tjedna cjeloživotnog učenja, bila je rasprava kako različite tehnologije i metode e-učenja primijeniti na najbolji način u konkretnim slučajevima. Jer, kako je objasnio moderator okrugloga stola pomoćnik ravnatelja i predstojnik Sektora za obrazovanje i podršku korisnicima Srca Vladimir Braus, važno je razlučiti koju tehnologiju i metodu e-učenja primijeniti u određenom slučaju jer nema tehnologije koja bi bila univerzalno primjenjiva bez obzira na njezinu vrsnoću.

Tjedan cjeloživotnoga učenja održava se ove godine od 8. do 15. rujna u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje (ASOO) odraslih i pod pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske te uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Cilj mu je ukazati na raznolikost cjeloživotnog učenja te brojnih oblika i načina kojima se ono ostvaruje, a glavni slogan mu je "A kako učiš ti?".

Viša stručna savjetnica za programe obrazovanja odraslih ASOO-a Dragica Kovčalija pak ističe da je u projektima e-učenja i cjeloživotnog učenja važno da je u njihovu središtu polaznik te da pedagoški pristup jamči uspješno provođenje nastave. Upozorila je da na tržištu postoji razmjerno mali broj programa koji polaznicima po završetku jamči javnu ispravu te ocijenila da bi suradnja, posebice s tehničkim fakultetima, pomogla da se taj problem riješi.

Kad je pak riječ o poteškoćama koje prate e-učenje istaknuta je činjenica da gotovo 90 posto polaznika ne završi tečaj. Ipak, objasnila je voditeljica Ispitnih centara u Srcu Sabina Rako, pri tomu treba znati da se pojedinac ponekad uključi u tečaj s namjerom i željom da nauči i svlada onaj segment tečaja koji mu je potreban u određenom trenutku tako da njega zapravo ne zanima cijeli tečaj već samo njegov dio.

S tim u vezi, docent na Učiteljskom fakultetu Zagrebu Mario Dumančić ukazao je na potrebu razvoja adaptivnih programa te napomenuo da se u svijetu radi na semantičkom webu koji će sigurno biti veliki iskorak u e-učenju. Na okruglom stolu bili su i izvršni direktor tvrtke Cognita Saša Dumić te voditelj Centra informacijske potpore Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu Kristijan Zimmer. Okrugli stol prenošen je i putem interneta na adresi http://astra.srce.hr/live.

Tjedan cjeloživotnog učenja potaknuo je UNESCO 1999. i svake se godine obilježava u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija.