"Samim ulaskom u Europsku uniju očekujemo da će značaj i utjecaj odnosa s javnošću i lobiranja sve više rasti zbog otvaranja tržišta za kompanije iz EU-a, koje znaju kako im dobri odnosi s javnošću i lobiranje mogu pomoći u razvoju poslovanja", rekla je predsjednica Upravnog odbora Hrvatske udruge komunikacijskih agencija (HUKA) Dijana Kobas Dešković.
Svaki ozbiljan investitor pri ulasku na neko tržište osim odvjetnika traži i dobrog PR-ovca i lobista, a daljnjem razvoju struke pridonijet će i EU fondovi koji u svim projektima uključuju i komunikacijske aktivnosti, dodala je Kobas.
Na okruglom stolu, održanom u organizaciji Hrvatske udruge komunikacijskih agencija (HUKA), Hrvatskog društva lobista (HDL) te Europskog pokreta Hrvatska, sudjelovao je velik broj stručnjaka iz područja odnosa s javnošću i lobiranja, među kojima predsjednik saborskog Odbora za europske integracije Daniel Mondekar, predsjednik HDL-a Mate Granić i brojni drugi.
Osim o trenutačnom stanju struke u Hrvatskoj raspravljalo se o potrebi certificiranja te ulozi obrazovanja u stvaranju tih dviju profesija, s posebnim naglaskom na utjecaj ulaska Hrvatske u EU na profesiju PR-a i lobiranja. HUKA okuplja 15 vodećih hrvatskih tvrtki iz područja odnosa s javnošću i komunikacija.
Kao članica udruge ICCO (The International Communications Consultancy Organisation), međunarodne organizacije koja okuplja nacionalne udruge agencija iz 28 zemalja svijeta, HUKA se obvezuje na unapređenje i promicanje standarda rada struke te podršku članicama s ciljem postizanja što boljih poslovnih rezultata.
Hrvatsko društvo lobista (HDL) osnovano je 2008. godine kao prva strukovna udruga u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi koja okuplja lobiste, a koja se zalaže za regulaciju lobističke djelatnosti te promovira profesionalno lobiranje kao ozbiljan i legitiman posao. HDL ima 97 članova.