c S
Dnevne novosti

Predstavljene smjernice za strategiju obrazovanja i znanosti

10.05.2012 07:14 ZAGREB, 9. svibnja 2012.(Hina), Tri ključne točke smjernica za strategiju odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologije su - napredak obrazovnoga sustava jačanjem profesionalnih načela te primjerenog vrednovanja i uloge nastavnika u društvu, istraživačko sveučilište te cjeloživotno učenje i obrazovanje odraslih, istaknuo je ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović na predstavljanju tih smjernica u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS).

Riječ je o dokumentu što ga je sastavilo Povjerenstvo za izradu smjernica za strategiju odgoja, obrazovanja, znanosti i tehnologije koji je, kako je rečeno, načelnoga ali i mobilizacijskoga karaktera i temelj je za izradu strategije koja bi, najavio je pomoćnik ministra znanosti Saša Zelenika, trebala bit dovršena do početka zime.

U Povjerenstvu su, među ostalima, predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) akademik Zvonko Kusić - predsjednik toga povjerenstva, rektor Sveučilišta u Zagrebu Aleksa Bjeliš u svojstvu potpredsjednika, akademik Leo Budin, posebni savjetnik predsjednika Vlade Republike Hrvatske za znanost prof. dr. sc. Neven Budak, pomoćnica ministra znanosti za visoko obrazovanje Ružica Beljo Lučić , predsjednik Rektorskoga zbora Ante Uglešić te drugi ugledni znanstvenici i predstavnici gospodarstva. Dokument se pak temelji na podlogama koje je pripremila Radna skupina HAZU na čelu s akademikom Leom Budinom.

Akademik Kusić istaknuo je je da je to prvi put da je Ministarstvo povjerilo izradu dokumenta povjerenstvu u kojemu su članovi i izvan toga ministarstva. Rekao je da je dokument načelnoga, ali i mobilizacijskoga karaktera te istaknuo da će se strategija morati izraditi projektno, kao i da o dokumentu treba biti provedena javna rasprava. Jer, smatra akademik Kusić, nagle rezove društvo ne prima dobro. Po njegovim riječima, posebna pozornost posvećena je osnovnome obrazovanju te vezi obrazovanja, znanosti i gospodarstva.

Ministar Jovanović kratko je sažeo razloge za donošenje strategije rekavši da će pri tomu pribjegnuti slikovnome načinu koji mu je blizak. Tako je stanje u sustavu obrazovanja i znanosti opisao kao "kuću kojoj su nagriženi temelji i propušta joj krov što znači da treba graditi novu kuću, ali dok se ona ne izgradi treba popraviti postojeću kuću da se ne sruši". Tako će, objasnio je, strategija biti onaj dokument na čijim će se temeljima graditi ta nova kuća, dok je svrha predloženih zakonskih izmjena i dopuna da se postojeća kuća ne sruši.

Na novinarsko pitanje 'vidi' li vremenski okvir do kojega bi strategija trebala zaživjeti, Jovanović je rekao kako je on sukladan rokovima koja je Europska komisija postavila u svome dokumentu "Horizon 2020" - okvirnom programu za znanost i istraživanje. Smjernice obuhvaćaju cjelovit obrazovni i istraživački prostor i podijeljene su na tri komponente: predškolski odgoj i obrazovanje te osnovno i srednje obrazovanje, visoko obrazovanje, istraživanje i inovacije te cjeloživotno učenje i obrazovanje odraslih. Kako se ističe u smjernicama, konačni strateški dokumenti dobit će svoju punu vrijednost tek kada ih poprati odgovarajuće pravno i proračunsko uređenje.