c S
Dnevne novosti

Projektom vrijednim 1,67 milijuna eura digitalizirane zemljišne knjige

04.11.2015 07:35 ZAGREB, 3. studenoga 2015. (Hina), Zatvoren je projekt digitaliziranja starih zemljišnih knjiga i harmonizacije podataka u zemljišnim knjigama i katastru, što bi trebalo ubrzati poslovne procese u zemljišno-knjižnim odjelima, povećati pravnu sigurnost u prometu nekretninama i omogućiti uvid u skenirane dokumente putem računala.

Dvogodišnji projekt je s 1,67 milijuna eura financirala Europska unija a za Ministarstvo pravosuđa i Državnu geodetsku upravu provele su ga hrvatske tvrtke IN2, IGEA, CROZ i Mikrocop te nizozemski Kadaster, rečeno je na svečanosti u zagrebačkom hotelu Westin gdje su predstavljene obje komponente projekta. U sklopu komponente Digitalna arhiva prvi put su skenirane zemljišne knjige te je razvijen informacijski sustav za njihovo pretraživanje i pregledavanje, namijenjen djelatnicima zemljišno knjižnih odjela kojem će u budućnosti putem weba moći pristupiti i građani. U sklopu projekta digitalizirano je 12,5 milijuna stranica arhivskih zemljišnih knjiga, što obuhvaća 31 zemljišnoknjižni odjel od njih 107. Komponentom Pojedinačno preoblikovanje razvijena je metoda preoblikovanja podataka iz zemljišnih knjiga i katastra u bazu zemljišnih podataka (BZP), što je prvi korak k usklađivanju zemljišnoknjižnog i katastarskog stanja bez katastarskih izmjera.

Po riječima zamjenice ministra Sandre Artuković Kunšt na strukturi i izgledu zemljišnoknjižnih podataka radilo se ovih godina i sada postoji mogućnost da se zemljišnoknjižni podaci u digitalnom obliku vide u svakom trenutku. "Ostvarili smo rezultate koji opovrgavaju često izgovorenu rečenicu da su zemljišne knjige u Hrvatskoj nesređene", rekla je zamjenica ministra. Dodala je da je u zajednički informacijski sustav zemljišnih knjiga i katastra dosad uvedeno 45 zemljišnoknjižnih odjela i 42 ureda za katastar, a planira se provedba na svim sudovima do ožujka 2016., rekla je Artuković Kunšt. Ravnatelj Državne geodetske uprave Danko Markovinović rekao je da će se tim projektom građanima uštedjeti vrijeme i novac, primjerce izdavanjem službenih dokumenata telefonskim putem i brojnim drugim funkcionalnostima.