c S
Dnevne novosti

MZOŠ: riješen problem sveučilišnih lektora

09.05.2011 07:08 ZAGREB, 6. svibnja 2011.(Hina), Dogovor između uprave Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Nezavisnoga sindikata znanosti i visokog obrazovanja kojim se rješava problem lektora i viših lektora zagrebačkoga Filozofskog fakulteta postignut je u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa (MZOS) nakon dugotrajnoga sastanka.
U priopćenju glasnogovornika MZOS-a Duje Bonaccija stoji da je" time na zadovoljavajući način konačno riješen taj dugogodišnji problem i stvorene pretpostavke da do generalnog štrajka u ponedjeljak ne dođe".

Dodaje se da je problem sveučilišnih lektora star 17 godina, i počeo je kada su 1994. godine lektorima smanjeni koeficijenti, a do tada su viši lektori po koeficijentu složenosti poslova bili izjednačeni s docentima.

Kako se navodi u priopćenju, sporazum je važan i zbog unaprjeđenja kvalitete jezične nastave u vrijeme pristupanja Republike Hrvatske europskim integracijama, a nakon što su sve relevantne društvene institucije ocijenile da je rad sveučilišnih lektora dugogodišnje neopravdano potplaćen.

Štrajk solidarnosti u znak potpore štrajku lektora i viših lektora na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu najavio je jučer štrajkaški odbor za ponedjeljak, 9. svibnja .

Za štrajk solidarnosti izjasnilo se na referendumu na Filozofskome fakultetu 259 članova podružnice Nezavisnoga sindikata znanosti i visokog obrazovanja na tome fakultetu.

Na referendum je izašlo više od dvije trećine članova te sindikalne podružnice, odnosno njih 277, od kojih se 259 izjasnilo za štrajk solidarnosti, a 18 članova bilo je protiv.

Štrajk lektora počeo je 29. ožujka ove godine jer je, kako su naveli lektori, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ) prekršilo sporazum o povećanju plaća lektora i viših lektora potpisan 11. veljače prošle godine.

Štrajkaši traže i rehabilitacije ukupnoga statusa sveučilišnih lektora i viših lektora jer smatraju da se njihov rad neadekvatno vrednuje, a upravo o njemu ovise jezične kompetencije.