DIV će za kupnju nešto više od osam milijuna dionica, ili 99,78 posto dionica Brodosplita, platiti 3,7 milijuna kuna te se obvezuje provesti odobreni Program restrukturiranja. Ugovor je u ime Republike Hrvatske i ostalih imatelja dionica potpisao ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak, a u ime DIV Brodogradnje d.o.o. predsjednik Uprave Tomislav Debeljak te u ime tvrtke Div d.o.o. član Uprave Darko Pappo. Ugovor i Plan restrukturiranja sadrže i dogovorenu dinamiku plaćanja troškova restrukturiranja novog vlasnika i države tijekom pet godina.
Sveukupni troškovi restrukturiranja viši su od 13 milijardi kuna. Zadnja uplata doprinosa DIV-a do 40 posto doprinosa restrukturiranju u iznosu od 414 milijuna kuna, mora biti uplaćena do 28. veljače 2018. godine, a kraj restrukturiranja planiran je za 2022. godinu. Od 2013. do zaključno 2017. godine DIV bi redom trebao uplaćivati 125 milijuna kuna, 345 milijuna, 460 milijuna, 520 milijuna i 540 milijuna kuna, a država 480 milijuna, 270 milijuna, 150 milijuna, 110 milijuna i 89 milijuna kuna.
Nakon potpisivanja ugovora, ministar gospodarstva izjavio je da se tim činom završava proces koji je počeo 2009. godine, a da obveza restrukturiranja datira još iz 2001. kad je potpisan Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju Hrvatske Europskoj uniji. Vrdoljak smatra da se potpisivanjem ugovora o prodaji Brodosplita omogućuje nastavak brodograđevne industrije u tom brodogradilištu pod upravom privatnog vlasnika te se ujedno ispunjava možda najbolnija zadaća Hrvatske prije ulaska u EU.
Tu zadaću ćemo potpuno ispuniti kada dovršimo privatizaciju 3. maja i Brodotrogira, rekao je Vrdoljak. Brodosplit, po njegovim riječima, kroz privatizaciju i restrukturiranje traži posljednju šansu za opstanak i profitabilnost. Predsjednik Uprave DIV Brodogradnje Tomislav Debeljak kazao je kako je njegova tvrtka spremna, dobro je snimila stanje u Brodosplitu te zna kako je postaviti na noge. U tome očekujemo suradnju države i radnika, rekao je.
Uz ugovornu, DIV ima i moralnu obvezu dati sve od sebe kako bi spasio Brodosplit, rekao je Debeljak koji je uvjeren da će u tome uspjeti i prije rokova iz ugovora. Upitan što sadrži knjiga narudžbi Brodosplita, kazao je da je više od 40 brodova u ponudama i da posla ima jer su potrebe svjetskog tržišta tisuću puta veće od Brodosplitovih kapaciteta, a to pak znači da se mora poraditi na konkurentnosti. Na upit je li ugovorom riješeno pitanje koncesijske naknade za pomorsko dobro koje je sada 1 posto od prihoda za ugovaranje brodova, odgovorio je kako se nada da će u skladu s europskim iskustvima ona biti 80 eurocenti po kvadratnom metru.
Potpisivanju ugovora prisustvovali su i čelnici sindikata koji su oprezni u svojim ocjenama i prognozama te se nadaju da će novi vlasnik biti socijalno osjetljiv prema radnicima. Predsjednik Hrvatske udruge sindikata i bivši radnik Brodosplita Ozren Matijašević smatra da ugovor sadrži mehanizme koji osiguravaju nastavak brodograđevne djelatnosti u Brodosplitu.
Očekuje da će radi reguliranja smanjenja broja radnih mjesta biti potpisan socijalni sporazum, za što, kako je rekao, ima čvrsto jamstvo ministra Vrdoljaka koji je najavio njegovo sklapanje u roku od mjesec dana. Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević smatra da današnji ugovor ne treba shvatiti kao propast već kao šansu za budućnost Brodosplita, a predsjednik Nezavisnog sindikata Brodosplita Zvonko Šegvić upozorava da vođenje brodogradilišta iziskuje puno znanja, a ne samo dobru volju i želje.